رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الحادي عشر 11 

بقلم حبيبه


يونس: امييييييييييييي


فطروا معآ وذهب اسيا للراحه في غرفتها وذهبت زينه ايضآ لغرفتها 

وفجأه رن التليفون 

امال: الوووووو

ايه ياحلوه ماوحشتكيش ههههه 

امال بصدمه: ع. ععع. ع

عز الدين 

عز الدين: ههههه الله دا لسه فاكرني اهو ياجميل ههههه 

امال ومازالت فى صدمتها وعلى وشك الانهيار: عاوز ايه مني تاني انا بعدت عنك وعن شرك عاوز مني ايييييه ابعد عني بقى يااخي 

عز الدين: ههههههه اهدي اهدي ياامولتي دا انتي وحشتيني قولت اكلمك يابطل 

امال بقرف: انا بقرف من صوتك نفسه مابالك بقى بوشك 

عز الدين: ههههه طب انا قولت اخليكي بس تقولي ليونس يجهز وصيته اصله وحش جده اوي اوي هههههه سلام ياموزه 


صعقت امال من هذا الكلام الذي قاله هذا المعتوه ولم تشعر بقدمها تحملاها وفجأه سقطت مغشي عليها 


كان يونس فى مكتبه ينتظر علي ويراجع بعض اوراق صفقته الجديده وفجأه سمع صوت ارتضام فى الخارج خرج ليرى ايه السبب وصدم بشده مما راءه 

يونس بصدمه : اميييببييييييييي

خرجت زينه واسيا علي صوته العالي 

رائوا يونس يقف مكانه ولا يتحرك نظروا في اتجاه عينيه وجدوا امال علي الارضيه صدموا بشده و انطلقوا اليها 

زينه ببكاء: ما. ما. ماما فوقي مالك والنبي قومي والنبي ثم نظرت لاسيا 

زينه: اسيا ماما ليه مش بترد عليا 

اسيا وهي تبكي علي تلك الملاك طيبة القلب التي احبتها كأبنتها 

لم تعلم اسيا بما تجيب 

نظرت زينه لذلك الصنم التي لم يتحرك 

زينه بصراخ: يونسسسسسسسسس 

انقذ ماما بسرعه 

وهنا شعر يونس بقدمه وبدون مقدمات ركقض اليها وحملها وانطلق بها للخارج فى اثناء دخول علي 

صدم علي وانطلق اليهم مسرعآ 

علي: ماما امال ملها يايونس ه.. ه. هو. حصل ايه ماما امال فوقي مالك 

يونس: عليييييي مش وقته اركب وسوق لاقرب مستشفى بسرعه 

ركب علي وبجانبه اسيا وخلف يونس وامال بحضنه وزينه بجانبه   


بتقول ايييييييييييييييييه 

انت واثق من كلامك ده ياذفت انت 

المجهول: ايوه ياباشا متاكد منه 

طب اقفل انت دلوقتي 

يعنى البت اللي عندك تطلع الموزه اللي كنت عاوزها ههههه يبقى لازم  نستمتع شويه لولا ولاد ال *******دقوها قبلي كان لمتعتي معنى ثم لعق شفتيه بلسانه بس دا مايمنعش اني ادوق انا كمان ههههه اجهز ياابن امال  للي جاي هههههههه 


 وصلوا الى المشفى ويونس هائج كالمجنون 

يونس بغضب: دكتووور دكتور يابهايم انتم 

دكتور علي: بخوف منه فاهم يعرفون من هو يونس 

تحت امرك يافندم خدوها بسرعه وابعتوا للدكتوره ورد 


دخلت امال غرفة الكشف وانتظر يونس وعلي وزينه في الخارج 

بعد قليل من الوقت خرجت ورد وهي تبتسم بصفاء اتطمنوا هي بخير الضغط علي بس والسكر مش منتظم وده اثر عليها ففقدت الوعي هي شويه وهاتفوق الجو اللي هي فيه يكون هادي يعني بلاش مشاكل وتوتر حواليها 

يونس: تمام يادكتور شكرا واعذريني علي الي طلع مني من شويه 

ورد بأبتسامه: حصل خير اي حد مكانك كان هايعمل اكتر من كده الام لا تعوض 

يونس بابتسامه: تسلمي يادكتور..... 

ورد: ورد اسمي ورد 

يونس: تشرفت بيكي يادكتور ورد 

ورد: انا اكتر بعد اذن حضرتك استأذن انا 

يونس: تمام اتفضلي 

ودخل هو وزينه واسيا اللي امال 

وبقى علي وهو يبتسم ببلاها 

علي: الله اسمها حلو بنت الذينه وهي مزه اللي يشوفها دلوقتي مايشوفهاش وهي شبه مديحه شوايه  بره ههههه بس فى الحالتين قطه اما اروح اشوفها لحد ما ماما امال تفوق 

دخلت ورد مكتبها 

اوف اوف اوف اوف 

اروح انط في كرشه يعني 

ايه: فى ايه يااخرت صبري 

ورد: اللي اسمه علي ده  خلاص هاشد فى شعري منه يوووووه 

كان علي قد سأل عن غرفتها وذهب لها  وقبل ان يفتح الباب سمع اسمه فأخذ يستمع لهم بهدؤ 

ايه: اهدي بس وفهميني 

ورد: افهمك ايه دا انسان حمار شبه التور فى برسيمه انسان بارد جاموسه هايجه ماحدش عارف يلمها ابن الورمه 

ايه: اتهدي بقى يخربيتك واقفلي بوقك اللي بيرمي طوب ده احك............ وقبل ان تكمل ايه كلامها وجدت من يقتحم الغرفه بعنف شديد لدرجة افزعتهم 

فى غرفة امال 

امسك يونس يدها وقبلها بحنان 

يونس: سلامك ياست الكل كده ترعبينا عليكي جرت عليها زينه وحضنتها بقوه واخذت تبكي بشده 

زينه بصوت متقطع بسبب بكائها 

ان.. ان.. انتي. كويسه. يا. يا. ماما. ل. ل. ليه. ي. يا... ياحبيبتي.. ت. ت. تعملي.. ف. فيا. كده. ا. انا.. ك. ك. كنت.. ها. ها. هاموت ثم انفجرت في البكاء 

اخذت امال تربت علي ظهرها بحنان اهدي ياقلبي انا اهو كويسه ياروحي شوية ارهاق بس اخذت شهقات زينه تهداء تدريجيآ وابتعدت زينه: الحمد لله 

ثم نظرت امال وجدت اسيا تقف بعيدآ وتبكي في صمت رفعت امال يدها لها وقالت 

امال: تعالي ياحبيبتي 

وكأن اسيا كانت تنتظر تلك الدعوه جرت اليها وحضنتها بقوه وبكت بشده فاهي احبت تلك المراءه بشده. 

اخذت امال تهدء في اسيا الا ان هداءت 

ثم نظرت امال ليونس 

امال: يونس عاوزه اتكلم معاك 

يونس: ارتاحي دلوقتي ياحبيبتي ونتكلم بعدين بأذن الله 

هزت امال راءسها بالايجاب 

واغمضت عيونها 

يونس: هاروح للدكتوره اطمن علي ماما واشوف هاتخرج دلوقتي ولا لا 

ذهب يونس وبقت اسيا وزينه بجانب امال 

نظرت ايه وورد لمن دخل اليهم هكذا بفزع تحسبآ انه الدكتور علي 

فكان شخص اخر فارتاحوا قليلآ 

ورد: انت يابنأدم انت اذاي تسمح لنفسك تدخل علينا كده من غير استأذان اما انت قليل الذوق صحيح 

علي والغضب ملئ عينيه لدرجة انه خلاص بقى يطلع دخان من ودانه: هو مين يابت انتي اللي جاموسه وتور وبقالك ساعه بتشتمي فيه انطقيييي قالها بغضب  بأعلى صوته 

فزعت ورد ولكن تمالكت نفسها قبل الانهيار 

ورد: وانت مالك انت بتكلم عن مين دا شيئ مالكش دعوه بيه ويلا هوينا من هنا يااستاذ انت 

اقترب منها علي وامسك دراعها وقربها منه واقترب منها وقال 

علي: تعرفي اللي ماسكني عن اني ارزعك قلم يقعدك اسبوع في بيتك دلوقتي هو ايه 

هو اني متربي وابن ناس وعارف حدودي كويس مش شبهك وبصراحه مش عاوز اوسخ ايدي بواحده ذيك 

لأ تعلم ورد لما كلامه ألمها هكذا لم تشعر بذلك ألالم من قبل 

تركها علي ودفعها  بعيدآ  عنه حتى كادت تسقط ارضآ بسبب دفعه لها ولكنها تمسكت بطرف مكتبها حتى لا تضعف 

علي بقرف: عالم مقرفه 

وتركها وخرج 

ذهب يونس لورد ليطمئن علي صحة والدته 

واثناء ذهابه الي غرفة وجد علي والغضب يكاد ينفجر من عينيه 

وكاد يتخطى يونس ولم يراه 

يونس: علي ياعلي انت يابني 

لف له علي 

علي: ايوه يايونس 

يونس: بأستغراب مالك يابني انت كويس 

علي: اه كويس مافيش حاجه ماتقلقش 

يونس: لأ فيك حاجه عمرك مابتقولي بأسمي غير لما تكون قلقان او متعصب فيك ايه 

علي: متخافش انا بخير لو في حاجه هاقولك علي طول دا بس علشان ماما امال 

يونس: اتمنى ياعلي وانا موجود جنبك 

علي: ماما امال فاقت 

يونس: اه 

علي: طب هاروح اتطمن عليها 

يونس تمام 

ذهب علي واكمل يونس طريقه 

وعندما وصل وجد ورد تتحدث مع دكتور علي 

فسمع ورد تتحدث بغضب 

ورد: انت بنأدم مش محترم خلي عندك ذوق وابعد عني بدل وربي امسح بكرامتك المستشفى كلها انا فاهم بنأدم بارد ومهزق صحيح وكادت تتركه الا ان امسك يدها وادارها نحوه 

دكتور علي: انتي بتشتمي مين يابنت ال****ورفع يدها لفوق لكي يصفعها وجد يد من حديد تمسك يده المرفوعه في الهواء 

ذهب علي الى غرفة امال خبط وسمع امال تأذن له بالدخول دخل وجد امال تجلس علي السرير و زينه واسيا 

يطعمونها 

جري اليها وحضنها 

علي: كده تخوفينا عليكي ياامولتي رعبتينا عليك ياجميل 

امال: انا بخير ياحبيبي والله شوية ارهاق بس وراح لحاله 

علي: المهم انك بخير ياقمري 

عز الدين: ايوه ياحلوه جاهزه 

........ :طبعاً ياباشا يونس ده لبنتي وبس واللي هاتقرب منه ياويلها مني 

عز الدين: براڤوا عليكي 

.....: والفلوس ياباشا 

عز الدين: هاتفضلي طول عمرك كلبة فلوس 

....: هههههههه من بعض ماعندكم ياباشا 

عز الدين بقرف: طب غوري يلا 

....: ههههه سلام ياباشا 

قفل عز الدين التليفون 

عز الدين: لولا اني محتاجلك دلوقتي كنت قتلتك بأيدي بس الصبر اوصل للي عاوزه وساعتها هاخلص منك ومن قرفك 

استعد ياابن امال نهايتك علي ايدي دول قربت ههههه ههههه ههههه 


           الفصل الثاني عشر من هنا 

تعليقات