رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الثامن والعشرون28 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الثامن والعشرون 28

بقلم حبيبه


ورد: فى ايه يابني ارحمني هاتقطعلي الخلف 

علي بعصبيه: هو مين ده اللي خطيبك ياورررد انتي اتهبلتي قولي انك بتهزري قولييييي خطيب مين ياورد انطقييي

ورد بأستغراب: مالك ياعلي فى ايه حصل ايه مخليك تتعصب كده 

علي بعصبيه: بلا علي بلا زفت انطقي ياورد انطقي انتي اتخطبتي 

ورد: اه يابني امبارح 

صدم علي بشده وتحطم  قلبه علي حبه الذي فقده...... 

علي بحزن شديد: طب وانا 

ورد: بأستغراب: انت ايه ياعلي مش فاهمه

صحي ياسر وخرج وهو يتثاوب 

ياسر: امممممممم ايه النومه العسل دي اول مره انام بالراحه اااااااااه

انا جعان اما اروح ادور علي اكل 

سعاد: اخيرآ صحيت ياسبع البرومه 

ياسر: ابتدينا فى واصلة النكد

سعاد: وكمان ليك عين تتزفت تتكلم اقولك محتجاك جنبي تساعدني تقوم تيجي تتخمد تنام 

ياسر: هووف في ايه يااما 

سعاد: كتك مو قولت الف مره اسمي ماما بطل الكلمه المقرفه دي 

ارتسمت ابتسامه استهزاء علي شفايف ياسر وقال 

ياسر: والله انا بالنسبالي الاتنين مقرفين 

سعاد بغضب: يااااااسر 

ياسر: خلاص ياستي انا سيبهالك وماشي انا دماغي خرمانه لوحده 

ذهب ياسر وترد سعاد تكاد تنفجر من غيظها

سعاد: ماشي ياسر ماشي ياابن بطني


ظل يضرب ياسين فى الرجل الا ان سقط الرجل على قدميه يترجاه 

الرجل: ابوس رجلك ياباشا ارحمني والنبي ارحمني ابوس رجلك انا راجل غلبان علي قد حالي وبصرف على دستة عيال والنبي ياباشا ابوس رجلك ارحمني 

ياسين وهو ينهج: انت كان ممكن تاخد حقك بأدب لكن تغلط في بنت لاااااااااء دا انا اشرب من دمك فاااااهم 

الرجل بخوف: حا حا ح حاضر والله اخر مره والنبي ارحمني والله اخر مره.....

 

كاد ياسين ان يهجم عليه مره اخرى ولكن هذه المره اوقفه يونس

يونس: ياسين خلاص اهدي انت خرشمت الراجل 

ياسين: اعالجه علي حسابي بس يجي علي بنت لاااااااااء 

زينه: خلاص خلاص يا ياسين علشان خاطري انا انا انا مسمحاه والله خلاص ارحمه انا كمان غلطانه في حقه والله 

ياسين: تمام

يونس: انا هاتكفل بتصليح عربيتك وهاديك تعويض علي غلط اختي ليك 

الراجل بفرحه: ربنا يخليك يابيه ربنا يخليك 

انا انا انا انا اسف ليكي ياست هانم ماقصدش والله اعذريني بس خوفت علي التاكس دا هو لقمة عيشي 

زينه بأبتسامه هاديه: ولا يهمك حصل خير 


انتهوا واخذ يونس اخته وخرج 

وكانت اسيا في انتظارهم فى الخارج فا يونس رفض دخولها معه

 

عندما رائتها زينه قال

زينه: ايه ده هي البت سوسو معاك كمان

يونس: هههههههههه اه كنا في الشغل واحنا مروحين جالي خبر وجودك في القسم فاجيت جري وهي معايا 

نزينه: ربنا يخليك ليا ياحبيبي ياسندي وضهري وقوتي 


اخذها يونس فى حضنه وقبل راءسها...... 

يونس: اضحكي بس انتي وارمي جميع تعبك عليا ومالكيش دعوه اضحكي بس انتي ياروحي ووريني

جمال ضحكتك ياقمري دا انتي بنتي قبل اختي يابت 

زينه: طب والنبي بحبك ياواد انت يامز المزاميز ياحليوه انت 

يونس: هههههههههه طب يلا يام لسان 

زينه: دا انا ملاك ياابني 

يونس:طب انجري قدامي ياملاك الغبرى

زينه: هانجر اعم بس ماتذوقش... 


اول ماشافتهم اسيا جريت على زينه اخدتها في حضنها واخذت تتفحصها بيديها 


فاابتسم يونس علي حنانها هذا. 

زينه: اهدي ياقلبي انا كويسه والله اهدي 

تنهدت اسيا وارتاحت 

زينه: انا هاموت من الجوع عصافير بطني بتصوصو ياجدعان يلا بينا علي البيت اكل ام سيد وحشنييي 

......... 

ضحكت اسيا علي جنانها.. 

يونس: يلا يامفجوعه هاتفضحينا يلا 

ذهبوا جميعآ للمنزل 

طلعت امال لقت ياسر قدام التليفزيون والدنيا حواليه متبهدله وهو حاطت رجله بالجزمه على الطرابيزه امامه وعمال يضحك بصوته كله 

شهقت امال بصدمه من حال بيتها 

امال: ايه ده في ايه

ايه يابني اللي انت عامله ده 

ياسر: معلش ياخالتي اندمجت بس مع الفيلم هههههههههه اصله مضحك اوي فطسني ضحك 

هزت امال راءسها يمين وشمال بيأس وقلة حيله 

امال: ياام سيد ام سييد

ام سيد: ايوه ياست هانم تحت امرك 

امال: الامر لله ياحبيبتي معلش ياام والنبي حاولي تنضفي البهدله دي بسرعه قبل مايونس يوصل 

ام سيد تحت امرك ياست امال حاضر دقايق وكل حاجه هاتكون تمام 

امال: ربنا يخليكي ياام سيد هاروح اصلي وا

ذهبت امال 

وابتسم ياسر علي قدوم يونس..... 


دقائق مرت ووصل يونس وزينه واسيا للمنزل دخلوا وهم يضحكون معآ 

ياسر: ابن خالتي حبيبي واحشني 

رفع يونس حاجبه بأستغراب 

يونس: افندم انت مين انت واذاي الحراس دخلوك هنا

جأت سعاد راكضه بقلق

سعاد: دا دا دا ياسر ابني يايونس يابني يعني ابن خالتك 

يونس: امممممممم ابن خالتي بس اول مره اعرف ان لياابن خاله 

سعاد: ماهو ماهو هو هو هو كان مسافر بره من زمان ول ل لسه راجع وانت عارف من زمان مش بنشوف بعض 

يونس: تمام اهلآ بيك ياياسر اعتبر البيت بيتك

ياسر بخبث: اكيد ياابن خالتي ياغالي 

ثم نظر بجانبه وجد اسيا فا غمزلها.... 

ياسر: الا انتي مين يابطل انتي ماتعرفتش عليكي يامزه 

ثم فجأه لقه بوكس في وشه اوقعه ارضآ 


علي: طب وانا ياورد

ورد: انت ايه ياعلي مش فاهمه 

علي بحزن: لأ خلاص مابقاش ينفع انسي

بعد اذنك 

ورد: رايح فين يابني

علي: ماشي علشان تقدري تقابلي خطيبك

ورد: مش جاي دلوقتي خليك شويه 

علي باابتسامه يملؤها الحزن: لأ معلش عندي شغل ماينفعش يتأجل يلا سلام اشوف وشك بخير 

لا تعلم ورد لما حزنت علي ذهابه فاهي تعشق الجلوس معه ولكن نفضت ذلك الشعور وودعته........ 



         الفصل التاسع والعشرون من هنا 



تعليقات