رواية عشقتها رغم صمتها الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبه


 رواية عشقتها رغم صمتها 

الفصل الرابع عشر 14

بقلم حبيبه


ذهبت دارين الي الفندق لتستريح اجرت اتصال لچاك لتحكي به ما حدث

چاك: امممممممممم اذآ هو غاضب بشده 

دارين: كثيرآ مستر چاك گثيرآ لقد كان يشبه الاسد الغاضب 

چاك: ههههههههه اعلم اعلم لقد سمعت عن غضبه هذا كثيرآ 

دارين: مالذي علينا فعله مستر چاك اخشي ان ينهي تلك الصفقه ونحن فى امس الحاجه لها 

چاك: لا تقلقي لن اسمح بحدوث هذا سوف اتي الي مصر بعد غد 

دارين: حسنآ مستر چاك سأنتظرك الي اللقاء 

ياللهي لقد كان يوم مرهق سأذهب لاستحم واغط في النوم 

عز الدين: امممممممممم صاحبة بيت 

 سعاد: ايوه ياباشا 

عز الدين: اسمعي نفذي اللي هاقولك عليه بالحرف الواحد ماشي 

سعاد: انا تحت امرك 

عز الدين: حاولي توقعي بينه وبينها يعني مثلا حسسيه انها ناكره للجميل ونيتها وحشه وخليها تبان قدامه حراميه افضلي وراها لحد مايطردها بره البيت 

سعاد: اذاي يعني مش فاهمه ياباشا 

عز الدين: ياسوسو هو انا اللي هاعرفك شغلك برضو 

سعاد: بضحكه خبيثه خلاص فهمت 

ثم قالت بتمتيل ياقلب امك يابنتي اجهزي للي جايلك ههههههههه 

عز الدين: ياواد ياجامد انت 

سعاد: تليمذتك ياباشا 

ثم سمعت خبط علي الباب 

انتهى علي من عمله ولملم اشيائه وهب بالذهاب ليري امال 

ركب علي عربيته وانطلق وفجأه سرح في ورد وشكلها اللي خطف قلبه وعقله ولسانها اللي عاوز قطعه ولا لما كان قريب منها لما كان ماسك ايدها وقت الخناقه

خرج من سرحانه علي خبطه لاحد المار امامه بعربيته ظل علي في عربيته مصدوم غير قادر علي الحراك وفاق على صوت الناس وهي بتجري علي ذلك الراقض امام سيارته 

نزل علي بأعلى سرعه 

علي: ا. ا. ااااانت كويس 

وجده ممسك بقدمه ويصرخ 

احدى النساء: حرام عليك انت ايه احول اعمى مابتعرفش تسوق يبقي تركبها ليه 

علي: انا اسف والله مااقصد طب يلا بسرعه هاتوه في العربيه اخده للمستشفى 

شالوه لعربية علي وذهب  به للمشفى 

دخل علي وادخل الرجل غرفة الكشف واستأذن ليجري اتصالآ ليونس 

يونس: ارغي 

علي: الحقني يابني عملت حادثه 

يونس بخوف: ايه طب انت فيك ايه كويس 

علي  : اهدى يابني انا كويس انا خبطت واحد وباين كده رجله اتكسرت خدته وجبته المستشفى 

يونس: يخربيتك طب انت فى اني مستشفى 

علي: في  

يونس: دي تبع واحد صاحبي سلام دلوقتي وانا ثواني وجايلك 

علي: ماشي 

اغلق علي الهاتف وذهب ليطمئن على الرجل وجد امراءه تقف مع بعض الناس اللي معاه ولكن تعطيه ظهرها 

ذهب علي اليهم 

علي: هو عامل ايه دلوقتي يادكتوره 

......: التفتت اليه هو بخير بس حصل كسر في رج............. انت 

نظر علي بصدمه 

علي: ورد 

خرجت ورد من صدمتها بسرعه

ورد: احم هو كويس دلوقتي يافندم والحمد لله رجله بس اللي حصل فيها كسر واتجبست تقدروا تخدوه

كل هذا وعلي ينظر لها بنظرات حزن واسف على غلطه في حقها  

ورد: بعد اذنكم 

 ذهبت ورد بسرعه الى مكتبها واغلقت خلفها الباب وسندت ظهرها عليه ووضعت يدها على قلبها 

ورد: ايه ده ايه ده في ايه بلاش والنبي بلاش ده دا انا ماقابلتوش غير مرتين والاتنين اتخانقنا فيهم اهدى الله يخليك وبلاش فضايح دا غلط فيا وجه علي كرامتي وانا مش هسامح 

ظل علي مكانه حزين ثم قرر الذهاب لها والاعتذار عما جرى منه

ذهب وسأل عن غرفتها الا ان وجدها خبط على الباب 

ورد: ادخل 

دخل علي 

ورد وهي تنظر للاوراق

ثم قالت وهي ترفع راءسها 

تحت امرك يافندم 

وجدته علي رجع قلبها يدق مسكت نفسها 

ورد باندفاع: انت عاوز ايه تاني 

علي: انا انا جاي علشان 

ورد بسخريه: ايه نسيت تقولي حاجة تاني مالحقتش تقولها اخر مره 

علي: بحزن ورد اسمعيني لو سمحتي 

ورد بعصبيه: دكتوره ورد انا مافيش علاقه بينا علشان تشيل الالقاب يااستاذا انت فاهم ويلا اتفضل بره اذا سمحت

قفل علي الباب 

علي ببرود : ولو ماتفضلتش هاتعملي ايه 

ورد: افتح الباب ياستاذ انت واطلع بره قولت 

علي وهو بيقرب منها: بصي ياورد انا مش هاتحرك من هنا غير لما تسمعيني تمام فاتهدي كده ولمي لسانك ده لحد مااخلص كلامي 

ورد وهي ترجع للخلف: مش عاوزه اسمع حاجه قولت ويلا خلي عندك دم ورجوله واخرج بره 

علي: ورد قولت امسكي لسانك بدل مااقطعه وبلاش تعصبيني علشان مش بتحكم في ردود افعالي 

ورد بسخريه : ايه هاتشتمني تاني ولا هاتضربني 

علي: لأ هاعمل كده 

وفجاه قرب عليها بخطوه واحد اثر ذلك تراجعت ورد للخلف لحد ماخبطت في الحيطه وبقى هو قدامها والحيطه وراها 

نظرت له ورد بتوتر حاولت تخبيه 

ابتسم علي وقلبه جواه بيرقص ان فى تأسير من قربه عليها 

حط علي ايد علي الحيطه جنبها وبقى محاوطها بس طبعآ مخلي مساحه بينهم 

علي: ورد ارجوكي اسمعيني بس مره واحده اسكتي واسمعيني 

نظرت له ورد بتوتر من قربه ده بلعت ريقها بالعافيه 

ورد: انت يااستاذ انت ايه اللي بتعمله ده نزل ايدك دي بدل ماتوحشك 

علي: اتهدي بقى 

ورد انا لما دخلت عليكي انتي وصاحبتك فكرت انك بتغلطي فيا انا انا والله مااقصد بس انتي كلامك عصبني لدرجة اني مابقتش اشوف قدامي 

ورد: كلام ايه اللى عليك هو انا اعرفك 

علي: انا اسمي علي 

وللاسف فكرته عليا علشان كده اتعصبت وغلط فيكي 

ورد: وجاي تقولي كلامك ده ليه 

علي: علشان مش قادر والله مش قادر اكون غلطان في حقك 

ورد: تمام وعاوز ايه يااستاذ علي 

اقترب منها علي وميل جنب ودنها وهمس 

علي: اسف ماتزعليش مني انا جزمه اني زعلتك بكلامي ياقمر 

اتصدمت ورد من فعلته تلك وكتمت انفاسها ووشها بقى احمر:...... 

ورد بأرتباك : خلاص قولت اللي قولته يلا بقى اتفضل بره 

علي بابتسامه: لا عاوز رد الاول 

ورد: يوووه بره بقى 

علي باستمتاع: لا 

ورد: خلاص خلاص مسمحاك اوعى بقى 

علي: طب ممكن طلب صغنن اوي اوي 

ورد: ارغي ياخويا قسم وسمعني 

علي بضحك: عاوز نكون اصدقاء ممكن 

ورد: لا

علي بعند: طب مش هابعد يلا بقى ها 

ورد: استاذ علي اطلع بره 

علي بابتسامه: نكون اصدقاء الاول 

ورد بنفاذ صبر: اشمعنا انا ليه انا 

علي: نفسي اكون انا والقمر والعسل والدبش ده اصدقاء يلا بقى وافقي وبطلي رخامه 

ورد: خلاص موافقه يلا بقى بره واوعى 

اقترب علي قليلآ 

علي: بصراحه عجباني الوقفه 

ورد: ابعد علشان رد فعلي مش هايعجبك 

علي بضحك: هاتعملي ايه يعني 

ورد هاعمل كده 

وهوب رزعتها شلوط

 محترم تحت الحزام 

علي: ااااااااااااااه 

يابنت ال............ 

ورد بضحك: تؤتؤتؤ كده كخ عيب يابابا 

قولت ابعد ابعد وانت عايش في دور السهوكه اديك شوفت اخرتها ابقى اعتبرها بداية صداقتنا  ههههه هههههه 

علي: هاولع فيكي ورحمة امي لانفخك ياذفته 

طلعت ورد تجري علي بره وهي بتطلع لسانها 

ورد: ابقى قابلني ههههه 

علي: اااااه يابنت الجزم انتي تعالي يااما شوفي اللي بيحصل لابنك حتة جاموسه بلدي هاتطلع عيني اه ياني 

ثم ابتسم انه قدر يقرب منها شويه 

استيقظت دارين بعد ساعه من نومها وقررت الذهاب ليونس لتخبره بقدوم چاك 

ارتدت شورت قصير من الچينز وعلي تيشرت قط ووضعت مصاحيق التجميل وذهبت 

يونس كان مرهق في عمله بشده فخلع چاكتيه وفك اول تلت زراير من قميصه وشمر كمه 

دخلت عليه ليلى السكرتيرن 

(للعلم ليلى دي جشعه وشمال  ونفسها في  يونس بسبب فلوسه وجماله) 

 دخلت ليلى بملابس فاضحه  شافت يونس كده 

ليلى فى سرها: يالهوي ايه المز ده اه بس لو يحن اول مره حد يعصلج معايا كده خرجت من سرحانها علي صوت يونس 

يونس: هاتفضلي مبلمه كده كتير 

ليل:  احم سوري يافندم 

يونس: عاوزه ايه 

ليلى: فى انسه بره عاوزه حضرتك 

يونس: مين 

ليلى: اسمها دارين 

يونس: خليها تتفضل وهاتيلي قهوه 

ليلى: اوكي يافندم  بعد اذنك 

دخلت دارين لتصدم من منظر يونس المبعثر ولكن بشكل جميل 

بلعت دارين غصه فى حلقها بصعوبه 

دارين: ياالهي ماهذا الرجل ياليتني احظى به لليله واحده فقط يالله 

يونس: اتفضلي استاذه دارين 

دارين: ها

يونس: لقد كنت اقول لكي تفضلي 

دارين: عذرآ عذرآ لم انتبه 

يونس: لا عليك 

تقدمت دارين لا اراديآ واخذت منديل من علي المكتب واخذت تتقدم من يونس علي مهل 

كل هذا ويونس يتابعها بترقب 

وقفت امامه وهو جالس في مقعده يراقبها 

انخفضت الي مستواه واقتربت منه

حتى اصبح بين وجهها ووجه سنتي مترات ورفعت المنديل اتجاه صدره ولكن فجأه حدث ما ارعبها بشده 


             الفصل الخامس عشر من هنا 

تعليقات