رواية انتقام امرأة الفصل الثالث عشر 13 بقلم فرح القصاص














رواية انتقام امرأة
الفصل الثالث عشر 13
بقلم فرح القصاص


ساره بغضب عما ع عيونها وبز*عيق: نااااااااااااادييييين وبتضغط علي المسد*س
نادين بألم شديد جدا: ااااهه... وبتنظرلها لثواني وبتوقع علي الارض والد*م غرق الارضيه كلها

ساره بترمي المسد*س علي الارض بصدمه وبتضع ايدها علي فمها
والكل اللي ف الشركه اتلمه علي نادين

فارس بخوف: نااادين.. نااادين ردي عليا نااادين
أسر بشخط: انتو وافقين تتفرجو.. حد يتصل بالاسعاف بسرررعه
ماجد؛انتو لسه هتستنه الاسعاف عقبال  متيجي هتكون ما*تت دي بتن*زف جامد

سيف بيدخل الشركه بيلاقيها فاضيه مفيهاش حد وبيلاقي الكل متجمع ف غرفه الاجتماعات سيف بيجري علي هناك وبيدخل ف الزحمه
سيف بصدمه وبصريخ؛ ناااااادينن..... ايي الحصل عاملته فيها ايي 
واحده من المواظفين: أستاذه ساره ضر*بت عليها بالرصا*ص
سيف: اييي!! 
فارس بيشيل نادين وبيركبها العربيه وبيوديها المستشفى 

في وسط الزحمه كان رسلان خد ساره وهربو

ف المستشفي 

سيف: عايزين دكتورررر بسرررعههه المريضه هتم*وت مننا

الممرضه بتشوفها: الرصاصه قريبه من القلب...وبتنادي علي زمايلها.... خدوها اوضه العمليات بسرررعههه اعقبال منادي للدكتور 

نادين بصوت منخفض جداا: س.. ي.. ف
سيف بعياط: نااادين هتكوني بخير متخافيش ها 
نادين بألم وبتطلع الكلام بالعافيه: انا.. عا.. يزهه.. اااهه.. أشوف.. ماما 

سيف بيحاول يتماسك اقدمها: حاضر هتصل بيها بس انا عايزك تكوني قويه ها عشان خاطري

نادين بتهز رأسها وبتغمض عنيها 
وبيخدوها اوضه العمليات

سيف بيلف بيلاقي فارس قاعد ومحاوط رأسه بيده 

سيف بيمسكه من التيشرت بتاعه بعصبيه
سيف: انت السبب ف كل ده.. هي زنبها انها حبيت واحد زبا*له زيك.... وبسببك وبسبب خيا*نتك ليها نادين اتغيرت ومبقتش زي الاول حتي مبقاش فارق معاها اذا كانت هتعيش ولا هتمو*ت بقت جسد بلا روح عاارف لو نادين حصلها حاجه ورب الكعبه ماهسيبكو ف حالكو دقيقه وبالاخص انت يفارس وبيز*قه... وبيروح يتصل بمامت نادين


رسلان بعصبيه: قولتلك متتهوريش وتضيعي نفسك اهو دلوقتي هتتحبسي وريني عصبيتك استفدي منها اي
ساره: هي الاستفزتني عايزني اعمل اي يعني مقدرش امسك نفسي

رسلان: مقدرتيش تمسكي نفسك روحتي قتل*تيها عارفه هي لو ما*تت هيحصل فيكي اي هتنعد"مي ولو مام*تتش هتتحبسي اقل حاجه 20 سنه ويمكن اكتر
ساره بعياط وخوف: لا لا انا مش عايزه امو*ت او اتحب*س.. رسلان ابوس ايدك ساعدتني و رحمت ماما وبابا لتساعدني و بأنهيار... انا مش عايزه اتحبس يرسلان انا اختك برضو و واجبك تساعدتني لو مش عشاني عشان خاطر ماما وبابا

رسلان بيقومها: خلاص مفيش غير حل واحد
ساره بتلهف: ايي.. ايي هو
رسلان: اهربك قبل ما الخبر ينتشر 
ساره: طب يله بسرعه انا جاهزه

ف المستشفي 

سناء(ولدت نادين)
سناء بصدمه وأنهيار: فين نادين فييين بنتي
فارس بدموع: اهدي يأمي نادين ان شاءلله هتكون بخير 
سناء بتضر"به بالقلم
سناء بعصبيه: انا مش امك انت فاهم وميشرفنيش ان يكون عندي ابن زيك حقير وزبا*له لو كان عندي كان زماني اتبريت منه .... وبتعيط انت السبب ف الحصل لبنتي... يااارب انا مليش غيرها يااارب ومليش حد بعدها ياااارب  انت قادر علي كل شئ أشفي بنتي واقومهالي بالسلامه ياااارب وبتفضل تعيط
سيف بيقومها: نادين قويه وهتقوملنا بسلامه متخافيش علي نادين اكيد مش هتستبنا هي وعدتني بكدا 
سناء: نادين كانت بتحكيلي كل حاجه وقالتلي انك كنت واقف جنبها وبتساعدها ف كل حاجه وعمرك مسبتها انا مش عارفه اشكرك ازاي يسيف يبني وبتبص لفارس بستحقار.... ده اقرب الناس ليها خانوها وكانه عايزين يخلصه منها.. بنتي استحملت كتير اويي اوييي
سيف : انا دايما هكون واقف مع نادين وهكون سند ليها لحد اخر يوم ف عمري نادين مش صحبتي من الطفوله نادين اختي وكل حاجه بنسبالي 

سناء بتحضنه وهي بتعيط 

وبيطلع الدكتور

سناء بلهفه وخوف: ها يدكتور نادين فاقت صح

دكتور: للاسف لسه لانها الرصا*صه كانت قريبه من قلبها

سيف اتوتر اكتر من سماع كلام الدكتور: طب هي كويسه يعني هتقوملنا بسلامه

الدكتور: احنا عدينا مرحله الخطر... بس لسه هنخليها في العنايه المركزه لحد متفوق و لو مفاقتش خلال الساعات الجاين ممكن لقدر الله تتدخل في غيبوبه
سناء: فال الله ولا فالك ان شاءلله بنتي هتفوق وترجع زي الاول 

الدكتور: ان شاءلله يحجه بكدا احنا عاملنا اللي علينا الباقي علي ربنا و ادعولها هي محتاجه دعوتكو دلوقتي بعد اذنكو

سيف بيلاقي سناء دايخه وبيروح يسندها ويقعدها
سناء: بتفضل تدعي انها تقوم بالسلامه وتكون بخير 

وسيف بيروح يصلي ويدعيلها.... وبعد مخلص بيعمل مكالمه 
سيف: انا عايز الخبر ينشتر ف كل مكان.. لان هو دلوقتي بيفكر يسفرها ويهربها بره البلد 

شخص: طب لو عملو جواز سفر مزيف م هنعرف نجبها

سيف: مش هيلحقو لانهم هيبقو عايزين يسافرو بسرعه قبل ما الخبر ينتشر و اه اول حاجه تنشرو ف المطارات اللي ف مصر كلها 

شخص: تمام حاجه تاني
سيف: اه لمه يقبضو عليهم اعمل بلاغ بأسمي لرسلان بتهمت انه اتستر علي مجرم تمام

شخص: تمام
ف المطار

ساره بخوف: متاكد ان لسه محدش عارف

رسلان: لو عارفين مكانوش دخلونا من المطار اصلا

ساره بتوتر وكانت.بتترعش: بس انا قلبي مش مرتاح حاسه ان في حاجه هتحصل 

رسلان: لو فضلتي متوتر كدا هيشكو فينا ممكن تهدي 
ساره: حاضر.. وبتكلم نفسها انا لي حاسه بأحساس وحش انه هيحصلي حاجه

وبتفوق علي كلمه انتي ساره أمير

ساره: اه.. ليه في حاجه 
موظف الاستقبال: ممكن ثانيه واحده.
ساره بستغراب: تمام
بيروح يتصل بالشرطه

بعد 10 دقايق 

ساره: الطيار هتطلع وحضرتك لسه  التذكره مخدهاش هو في اي
المواظف: حضرتك مطلوب القبض عليكي وانا اتصلت بشرطه 
ساره بتنظر لرسلان ال هو هنعمل اي 
رسلان: ساره ا... قبل ميكمل كلامه الشرطه كانت جت
رسلان قرب منها: ساره اجري اهربي 
ساره: اي
رسلان بشخط: بقولك اهربي اهربيي
ساره بتجري ع طول 
الظابط: الحقوهاااا بسرعهههه 

وساره بتجري وهما بيجرو 

خلال ثواني كانو عناصر الشرطه حاوطه المكان كله

ساره بصريخ: سبونيييي انا معملتش حاجه ده ده اخويا مش انا 
رسلان بيبصلها جامد
ساره بهستريه : ايوا.. ايوا هو اللي ضر*بها بالرصا*ص مش انا ابعدو  عني وبتحاول تهرب
ظابط بيوجه المسد*س عليها: لو حاولتي تهربي هنطلق الرصاص عليكي ده مش في مصلحتك

ساره مبتهتمش ليه وبتز*ق الظباط اللي كانو محاوطنها 
الظابط:بيطلق الرصاصه بتيجي في كتفها

ساره بألم: ااهه وبتمسك كتفها.. ورغم كدا مازلت بتحاول تهرب

الظابط: بيطلق رصاصه.. تانيه ف التالته.. في الرابعه 

ساره بتوقع علي الارض وكانت وبتتنفض من الالم  

رسلان بصريخ: سااااااررههههعععع.. وبيجري عليهاا سااااارههه 

ساره وكانت بتطلع في الرو*ح: ر.. س.. لان.. انا.. أ. سفه.. سا... محنيي.
رسلان بعياط: شششش... انا عمري مزعلت منك يساره عشان اسمحك انا مسامحك يحبيبتي مسامحك 
ساره وبتنطق كلماتها الاخير: سا.. مح.. ني.وبتم*وت 

رسلان بيحضنها وبيعيط.... لا متسبنيش يساارهه لااا انا مليش غيرك....عشااان خاطرييي لااااااا.. ساااااررهه اقومييي يلااااا هتسبنييي لمييينن وانا مليش حد في الدنيا غيرك.........  اقومييي بالله عليكييي هعييش من غيركك ازااييي .. ااااااااهههههه.يااارب انا مقدرش اعيش من غيرهااا يااارب ..... وبصوت عالي جدا لدرجه صوته اتنبح... ساااااااااااارررررهههههه.وبيحضنهاااا بقوه وبيفضل يعيط......... 







تعليقات