رواية انتقام امرأة
الفصل التاسع 9
بقلم فرح القصاص
سيف: ده ورق المستشفي اللي كانت بتتعالج فيها ساره
نادين: اه لمه كانت مدمنه
سيف: ايوا الروق ده اثبات علي كلامي ودليل للمحكمه
نادين: طب اي هو الخبر التاني؟
سيف: انها كانت علي علاقه مع جوز صحبتها اللي كانت قريبه منها ومش بس دي لا دي كانت علي علاقه مع اخو خطيبها
نادين بصدمه: ينهار اسود ايي اللي انا بسمعه ده
سيف: انا اتصدمت زيك كدا بالظبط.... اه واخوها اللي قولتلك عليه كان عارف بعلاقتها وانها مدمنه وعشان كدا نقلها للمستشفي تتعلاج لمده سنتين
نادين: انا.. انا بجد مش قادره استوعب اللي قولته ده.... علي كدا الزفت فارس عارف بعلاقتها ولا معمي علي عينه
سيف: مظنش اصل لو عارف مكنش هيكمل معاها
نادين: حتي لو عارف مهو حق*ير اصلا
سيف: هحاول اجبلك دليل برضو عشان تكوني كسبانه القضيه كسبانه
نادين بنبساط: مش عارفه اقولك ايه بجد بس انت عارف غلوتك عندي اكيد ربنا متدانيش اخ بس معوضني بيك
سيف: انا ليا غيرك اصلا... المهم فكك من المحن دلوقتي اي الخبر اللي كنتي عايزه تقولهولي
نادين حكتله كل اللي حصل من ساعت ما جت الشركه لحد ما اتصلت بي
سيف بضحك: اللي قادره علي تحدي والمواجه
نادين بهزار : ماشي يسيف بقا تتريق عليا؟
سيف: لا والله بس عجبتيني يعني انتي كدا اتعرفتي علي اخو ساره واسمه رسلان
نادين: بالظبط بس شكله غير يعني كاريزما كدا تحسه فعلا رجل اعمال شبه اللي بيبقو في الروايات كدا
سيف: لا انتي حمستيني اشوفه
نادين: متستعجلش هتشوفه قريب..... اه صح
سيف: ايه
نادين: في مسابقه معموله لي افضل business woman (سيده اعمال) السنادي وانا شاركت فيها
سيف: بجد ان شاءلله تفوزي بالمسابقه دي
نادين: ان شاءلله هحاول اجتهد واعمل كل اللي عليا عشان افوز بيها و اوري فارس اني مش مجرد ست بيت وبس
سيف: وانا جمبك علي طول وبدعمك ف كل حاجه
نادين: متاكده من كدا... المهم انا هروح تيجي اوصلك في طريقي
سيف: ياريت بجد يله
في مكتب فارس
فارس: يعني رسلان ده اخوكي
ساره: ايوا
فارس: طب ومقولتليش من بدري ليه جايه تقوليلي دلوقتي؟!
ساره: مكنش في فرصه اقولك
فارس: طيب هو عارف حاجه عن علاقتنا
ساره: لا طبعا ده كان يقت*لك فيها
فارس: يعني كدا مش هنعرف نتقابل تاني؟
ساره: لا اكيد هنحاول انا مقدرش اقعد كل ده من غير مااشوفك
فارس: طيب هتعرفي تروحي مكانا انهارده؟
ساره: هحاول هقول لرسلان اني راحه لصحبتي و هو مش هيبقا عنده مانع
فارس: تمام اشوفك هناك
ساره: ماشي يحبيبي باي
بره الشركه
رسلان: أستاذه نادين
نادين بإبتسامه: بلاش أستاذه دي قولي نادين علي طول مبحبش الالقاب وكلام ده
رسلان بيضحك: خلاص ماشي ينادين وانتي كمان قوليلي رسلان علي طول من غير أستاذ
نادين بضحكه رقيقه: اوكي ماشي
رسلان بيسرح ف ضحكتها لثواني وبيفوق: احمم اومال معرفتنيش مين ده
نادين: اه نسيت.. ده سيف صديقي من الطفوله... سيف ده رسلان شيركنا ف الشركه
سيف بإبتسامه؛ اتشرفنا
رسلان: الشرف ليا... طب اي انتي مروحه
نادين: اه
رسلان: تعالو اوصلكو في طريقي
نادين: ميرسي بجد بس انا معايا عربيتي
رسلان: تمام... اومال فين فارس مش هيروح ولا اي
نادين: لا قالي هيتأخر شويه
رسلان: اهه... تمام عايزه حاجه
نادين: لا ميرسي
وكل واحد بيروح عربيته وبيروحو
في الفيلا
الساعه 12 في منتصف الليل
مي: العشا جاه..... اي ده مدام نادين انتي بتعيطي
نادين بدموع: مليش نفس...ومش بعيط ولا حاجه
مي: مش بتعيطي امال ايه الدموع دي؟... هو في حاجه في الفون
نادين بحزن: اتقابلو تاني
مي: هما مين
نادين مردتش عليها وسابت الفون ودخلت الحمام تغسل وشها
مي مسكت الفون
مي: أستغفر الله العظيم هما ازاي بيعملو كدا مش بيخافه ربنا أستغفر الله
نادين بتطلع بصوت حزين: اقفلي الفون يمي انا صورتهم خلاص عايزاكي تخدي الفون بكره وتطبعي الصور
مي: حاضر بس متزعليش نفسك والله هو ميستاهلش زعلك ده ولا حتي عياطك
نادين بإبتسامه: انا خلاص مش زعلانه كلها شهر وهمشي واسيبلو البيت وكل حاجه
مي بتعيط: بس انا مش هقدر اقعد من غيرك
نادين: طب متعيطيش وانا مش هسيبك هخدك معايا
مي بتمسح دموعها: بجد
نادين بضحك: والله
وبيرن الجرس
نادين: روحي افتحي يمي
مي: أستاذ سيف
سيف بتوتر:نادين صاحيه
مي:ايوا اتفضل
سيف بيدخل و وشه مصفر وظاهر عليه علامات الخوف والخضه
نادين بستغراب؛ سيف.. في حاجه و مال وشك مخطوف لي؟
سيف بتوتر: نادين هقولك علي حاجه بس مش عايزاكي تعملي حاجه تندمي عليها بعدين
نادين بقلق: في اي سيف قلقتني
سيف: اوعديني الاول انك مش هتعملي حاجه او تتهوري
نادين بخوف وقلق اكتر: اخلص ياسيف في اي متنطق
سيف:
نادين بتقوم تقف من الصدمه و بتفقد الوعي