رواية انتقام امرأة الفصل الثامن 8 بقلم فرح القصاص














رواية انتقام امرأة
الفصل الثامن 8
بقلم فرح القصاص

فارس بيظهر علي وجهه علامات الغضب والغيره الشديده وبيتجه ناحية نادين وبيمسكها من دراعها بقوه وبيسحابها خارج المكتب 

فارس بعصبيه: انتي عارفه الراجل ده منين

نادين : منتا سمعت جو خبط في فالكافيه من غير مقصد وبعدين ايه قله الذوق دي مش ده المفروض  هيكون شريكك

فارس: وانتي عرفتي منين
نادين؛ منا قولتلك هشتغل ف الشركه وهدير اسهمي بنفسي يعني مديره ف الشركه زي زيك اكيد لازم اعرف كل حاجه 

فارس بيضغظ علي اديها اكتر: وانا قولتلك لا مش هتشتغلي وهعد من واحد لتلاته تخدي شنطتك وتمشي

نادين بتشد اديها و بأبتسامه بارده: اظن ان كلامي واضح جو قولتلك انا مش مستنيه موافقتك تمام....بإستفزاز و اه انا خلاص اخترت مكتبي وهاخد شنطتي فعلا بس لي مكتبي 

فارس بيخبط ايده جامد علي الحيطه 
فارس: ماشي ينادين حسابنا في البيت 


رسلان: هي نادين دي عميله 
ماجد: لا دي مديره ف الشركه ليها اسهم هنا 
رسلان بفرحه: اه كويس اوي.. هي متجوزه؟ 

علي دخلت فارس 

فارس: اه وانا جوزها لي ف حاجه؟ 
رسلان: لا خالص مجرد سؤال
نادين بتخبط علي الباب وبتدخل
نادين بإبتسامه: سوري قاطعتقو بس هاخد شطنتي عشان هروح اشوف مكتبي الجديده

علي دخلت ماجد
ماجد: غرفة الاجتماعات جاهزه 
فارس: تمام... استاذ رسلان اتفضل
رسلان: تمام... اه هي استاذه نادين مش هتيجي هي كمان؟ 
نادين بتفاجأ : أنا؟ 
رسلان: مش انتي مديره ف الشركه المفروض تكوني حاضره الاجتماع لان مهم 
نادين بفرحه : اوكي ما..... 
فارس بيقاطعها: اصل نادين اول يوم ليها انهارده واخر يوم ليها عموما فا  ملهاش ف امور الشركه وكدا 
نادين ابتسمت بحزن: صح زي مقال فارس بس مش اخر يوم ولا حاجه 
رسلان: مش مشكله تخضر وتشوف وتتعلم 
فارس بإبتسامه غيظ: أستاذ رسلان منا قولتلك اللي فيها
رسلان: بس انا مش هحضر الاجتماع او هعمل الثفقه من غيرها
ماجد بيكلم فارس بصوت منخفص
ماجد: يله يفارس مش وقته عناد
فارس بضيق: تمام..وبينظر لنادين بغصب وبيبتسم إبتسامه مزيفه  يله يا أستاذه نادين
نادين متهزتش من نظرته ليها بالعكس فرحت انها حر*قت د*مه وعصبته عند المحاميه

سيف: يعني الصور دي دليل
نهله: اه دليل كبير لان الاتنين حضنين بعض وكمان فارس بيقبلها 
سيف: طب واللي انا قولته ده هيساعد ف القضيه
نهله: اه بشكل كبير بس لو ف دليل هيبقا افضل طبعا
سيف: هحاول خلاص مترفعيش قضيه الخ*لع لحد مجيب الدليل 
نهله: تمام ماشي 
سيف بإبتسامه: بعد اذنك
نهله: اذنك معاك

بعد انتهاء الاجتماع

رسلان: اول يوم ليكي وافكارك بالشكل ده ولا طريقتك وانتي بتوصليلنا فكرتك ... لا بجد برافو و اوييي كمان

فارس اندهش من نادين ومكنش متخيل او متوقع انها تكون بالذكاء ده او انها تعرف تتعامل ف الامور دي وهي لسه جديده 

فارس بفخر وبيوجه كلامه لرسلان: طبعا اصلها مرات فارس الانصاري عايزه تكون ازاي يعني 

نادين بتقرب من فارس وبتهمس ف ودنه
نادين بسخريه: دلوقتي بتفتخر بيا مش من شويه برضو كنت مستقل بيا واني مبفهمش حاجه ومعرفش ف امور الشغل وبتبعد وبتبسم
ماجد: بجد هايل يا أستاذه نادين

نادين: شكرا بس دي حاجه بسيطه من الافكار اللي لسه عندي... المهم.... الف مبروك يستاذ رسلان وكدا بقيت شريكنا رسمي 
والكل باركلو وخلص الاجتماع وكل واحد راح لمكتبه

ف مكتب نادين

نادين بفرحه: الو سيف انا عندي ليك اخبار حلوه 
سيف بضحك: بس مش زي الخبر اللي عندي مفجاه او بالاصح قن"بله
نادين بتحميس: اي هو  ... غير اللي قولتهولي الصبح
سيف: اللي قولتو الصبح يعتبر ولا حاجه جنبه
نادين: طب اخلص قول اي هو ولا اقولك تعالي علي الشركه وبالمره تشوف مكتبي 
سيف: تمام جي

ف مكتب رسلان

رسلان بضحك: خلي فارس فاكر اني جيت الشركه لمجرد اني شريك فيها لحد ميجي وقت اللي انتقم منه وساعتها هرمي بره الشركه حتي مش هيحلم يفكر انه يرجعها تاني 

أسر: خلي يقول ان الله حق.... اتفضل كاس عشان اخدنا اول خطوه ف خطتنا
رسلان: ميرسي
أسر: اومال مين البنت اللي كانت ف الشركه 
رسلان: انهي
أسر: الي وشها مبتسم علي طول بجد انا مشفتش ف جمالها ولا عيونها لون السما في عيونها
رسلان: اهه.. قصدك نادين
أسر: اسمها نادين المهم هي مين 
رسلان: مرات فارس
أسر: بجد فارس ده محظوظ اويي معاه قمر بمعني الكلمه 
رسلان: دي حقيقه بس متستعجلش قريب مش هتبقي مراته 
أسر : قصدك اي؟ 



نادين: اوف اتأخرت لي قاعده علي اعصابي من ساعت مكلمتك
سيف بتنهيج: اهدي اخد نفسي.... 
نادين: تمام بس اخلص 
سيف: المكتب جامد اوي
نادين: يبني قول الخبر وبعدين ابقا جامل
سيف: خلاص خلاص.. اي هتكليني
نادين: يييييوووه يسيف متنطق قول
سيف بيطلع ورق وبيدهولها
سيف: ده دليل علي اللي قولتهولك الصبح اما الخبر التاني هو

نادين بصدمه ومش قادره تستوعب اللي سمعته: ايييي؟ مستحيل ده بجد؟؟؟



  

تعليقات