رواية انقذنى من الجحيم الفصل السادس 6 بقلم فرح القصاص


رواية انقذنى من الجحيم
الفصل السادس 6
بقلم فرح القصاص

فهد: انا تعبان اوي هدخل ارتاح شويه
بيقوم بيدوخ وبيقع
ليال بخوف: فهههههد فهههد
اميييييينه.. فاااااتن.. بتروح تجيب الموبايل بتاعها تتصل بالاسعاف عنيها بتزغلل وبدوخ
ليال بتمسك دماغها وبتحاول تتماسك ةبتتصل بي اي رقم قدمها وبيغمي عليا

كارما بفرحه: ليال بتتصل ييا  وبترد
كارما: الو.. الو ليال.. ليال سمعاني.. الو الو..ليااااال 
كارما بستغراب: محدش بيرد ليه هبقا اتصل بيها بكرا 

ليلي بصدمه: انتييي بتقوليييي ايييييييه.. طب سلام انا جايه 
محمد: في ايه ي ليلي 
ليلي بعياط: بابا فهد وليال في المستشفى دلوقتي فاتن لقيتهم مغمي عليهم الاتنين
دوريه: يلههههوي ابنييي 
محمد: قالتلك مستشفي ايه
ليلي: ايوا.
محمد: طب يله 

في الصباح 🌤

فهد بيفتح عيونه 
الدكتور: حمد لله على السلامه 
فهد: انا فين
الدكتور: في المستشفى متقلقش زوجت حضرتك بخير في الغرفه الجنمبك 
فهد بستغراب: هو اي اللي حصل 
الدكتور:انتو نجيتو من المو*ت لو كنتو اتأخرتو شويه كمان كان السم انتشر ف جسمكم وفقدناكم بس اتكتبلكو  عمر جديد 
فهد: طب احنا هنخرج امتي
الدكتور: انتو دلوقتى كويسين تقدور تخرجو انهارده
فهد: تمام شكرا يدكتور 
الدكتور: ده واجبنا 
دوريه: فهد حبيبي انت كويس يروحي 
فهد: انا بخير يماما 
دوريه بعياط: انا كنت همو*ت من خوفي عليك
فهد: خلاص يماما انا كويس 
محمد: حمدالله على السلامتك 
فهد: الله يسلمك يبابا انتو شفتو ليال كويسه 
محمد: ايوا يحبيبي كويسه ليلي عندها دلوقتي 
دوريه: انت رايح فين
فهد: الدكتور قال ان هنخرج انهارده وانتي عارفه مبحيش المستشفيات 
دوريه:  طب علي مهلك 

ليلي: انتي كويسه بجد يعني مفيش حاجه وجعاكي 
ليال: والله كويسه وحتي الدكتور قالك ان احنا هنخرج انهارده كمان
ليلي: الحمدلله انا كنت خايفه عليكو اوي 
ليال: هو فهد كويس بجد
ليلي: ايوا والله 
قاطعهتهم كارما 
كارما بخوف: ليال انتي كويسه 
ليال: اه كويسه الحمدلله انتي عرفتي ازاي
كارما: انتي رنيتي عليا  امبارح بس مردتيش ولمه شوفت الخبر انهارده علي التليفزيون عرفت 
كارما بتحضنها: انا لمه شفت الخبر كنت قلقانه عليكي اوييي 
ليال بإبتسامة: يروحي انتي انا بخير وحشتيني اوي بجد
كارما: وانتي كمان اوي 
ليلي: احم انا هسبكو لوحدكو 
ليال: لا للوش  استني كارمتي بنت عمي وصحبتي و اختي الصغير 
ليلي: اهلا وسهلا
ليال: للوش  اخت جوزي فهد وف مقام اختي برضو 
كارما: اهلين 
ليلي: يله انا هروح اطمن علي فهد 
ليال: ابوكي لو عرف انك جيتيلي  هيزعق معاكي 
كارما: يعمل اللي يعملو المهم انك كويسه وبخير 
ليال: بجد كنتي وحشاني اوي 
كارمه: وانتي والله.. مقولتليش ازاي اتسممتو 
ليال: انا لحد دلوقتي معرفش لولا فاتن كان زماني مع الامو*ات
كارما: بعد الشر عليكي الحمدلله انك بخير 

عدنان بعصبيه: انا قولتلك تقولها تحط لفهد بس مش ليال كمان عارف ليال لو كان حصلها حاجه كنت هميحها من علي وش الارض 
جابر: اهدي يعدنان خلاص الحمدلله محصلهاش حاجه وانا هعقبها 
عدنان:اللي اسمها.... 
جابر: امينه
عدنان: هي دي تقولها تختفي تماما 
جابر: تمام
عدنان: يله سلام 
وبيرمي الفون 
عدنان: اغبيااااااء

فهد: ليا... 
فهد: اهلا 
كارما: حمدالله على السلامة.. انا ماشيه بقا قبل ما عمك يجي 
ليال: تمام بس خليني اشوفك تاني 
كارما: اكيد ان شاءلله 
فهد: انتي كويسه 
ليال: اه الحمدلله وانت
فهد: ايوا 
ليال: معرفتش مين العمل كدا 
فهد: عرفت امينه 
ليال بتفاجأ: امينه 
فهد: امم والشرطه بدور عليها وهيلقوها وهنعرف هي عملت ليه كدا 
ليال: تمام هنمشي 
فهد: ايوا يله 

محمد: انتو رايحين 
فهد: مروحين 
محمد: انتو هتيجو تقعدو معانا في القصر مش كدا يدوريه 
دوريه: ايوا طبعا 
ليال بإبتسامه : شكرا يطنط 
دوريه سبتها ومشيت 
فهد بص ليال الدموعها نزلت علي خدها 
ليال مسحتها بسرعه وابتسمت ابتسامه خفيفه 
محمد: متزعليش منها يبنتي مع الوقت هتتقبل 
ليال ابتسمت وهزت راسها 
محمد: اه وفيكي تقولي بابا 
ليال بفرحه: بجد يعمي. احم قصدي يبابا 
محمد بضحك: ايوا 
فهد: يله 
ليال: يله

سليم: كنتي فين
كارما بتوتر وبتفرك في ايدها: انا 
سليم بعصبيه : بقولك كنتيييي فييييين تردي عليييييا 
كارما بخوف: كنت.. كنت
سليم بزعيق: انطقييييي 
كارما بتغمض عنيها وبتقول بسرعه: كنت عند ليال 
سليم ملامح وجهه اتغيرت: ليال

                الفصل السابع من هنا 
تعليقات